Sidor

2012-07-08

rastlös

Klockan var bara nio på söndagmorgonen. Ett lätt sommarregn föll stilla över gästerna på campingen som var de första att lämna efter helgens festligheter. Ännu var det många timmar kvar innan alla hade vaknat, och ingen anade vad som dolde sig i det röda tältet.


Japp, om jag nu skulle skriva en kriminalroman (vilket jag inte ska) så hade det kunnat vara ingressen. Det var i alla fall vad som poppade upp i mitt huvud när jag stod och blandade F:s morgongröt. Det stilla strilandet byttes strax mot en störtskur och sen har det regnat mer eller mindre hela dagen. Ett typiskt väder för att göra ingenting. Det började bra, vi käkade frukost och sen fortsatte vi med att spela Bildlotto med M, dricka kaffe, slänga in en tvätt, äta lunch och sen var jag rastlös. Försökte våldgästa några vänner, men de skulle bort på annat håll. Plockade fram gåstolen till F och först förstod han inte riktigt vad han skulle göra, men leksaken som hör till var ju rolig i alla fall!

När klockan började närma sig fem kröp det i hela kroppen och jag kunde inte vara tyst längre. Gnällde lite inför A som föreslog en promenad. Men i det regnet som var hade jag verkligen ingen lust att att ge mig ut någon längre stund. Då föreslog han en cykeltur på motionscykeln. Tja varför inte, det kanske lugnar en rastlös själ tänkte jag och tog en 30-minuters tur. Sen var det med gott samvete jag åkte för att köpa kvällsmat....

Bilden är lånad på nätet, men jag minns tyvärr inte vilken sida.

1 kommentar:

  1. Du borde satsa på en författarkarriär, ingressen lät spännande tycker jag!! Om vi hade vart hemma igår hade vi gärna kommit över en stund, man kan ju även spela spel en söndagseftermiddag :-). Å så gott med kebabsallad!! Bra avslut på söndagen ;-)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...