Sidor

2012-07-28

Rätt vunnet

Det blev en sen morgon idag. Det berodde på att vi återigen haft en vakennatt med guldlock. Jag fattar inte vad det är som gör att hon vaknar mitt i natten och sen inte kan somna om. I natt var hon vaken mellan 0.30 och 04.00. Först låg hon i vår säng i nästan två timmar och sen gick hon och jag in på hennes rum för att försöka somna där. Efter en liten stund började M att leka medan jag slumrade bredvid i hennes säng. Vi hann även testa sängen i gästrummet innan vi landade tillbaka i vår säng där hon slutligen somnade. Jag vaknade igen runt halv åtta av lilleman som var klarvaken. A och M sov till strax före 10 och när de gått upp slumrade jag till i nästan en timme till.

När jag klev upp kl. 11 åt vi frukost. Sen duschade jag och A klädde på båda barnen och så lastade vi in oss i bilen och hör och häpna, men klockan visade "bara" 11:59 när vi rullade ut från garageuppfarten. Mot Parken Zoo och nöjesfältet där. Idag var det min tur att åka med M på de attraktioner som hon inte får åka själv. Vår donna ville inte ens få på sig åkbandet, så det fick jag ha på mig istället. Det gick ju bra det med. Det blev en hel del veteranbilar, karusell, djungel-tåg, kaffekoppar och så en mask såklart!

Förra gången vi var här ville M ha en stor hammare. De kunde man vinna vid ett vinst-varje-gång lotteri. Jag gav mig sjutton på att hon skulle vinna en hammare om det så skulle bli någon hundralapp i kostnad. Jag började med att köpa två lotter och lyckades vinna hammaren första gången! (tur att jag inte betalade 100kr på en gång som jag var nära att göra) Gissa någon som var glad och nöjd?!

Vi sprang på fam H/H som också var där. Tjejerna åkte kaffekopparna själva. Men det var ursvårt att ta kort på dem, dels snurrade de hela tiden och dels är de så korta att huvudena knappt når upp. Det är deras hjässor som skymtar i den lila koppen ;)

1 kommentar:

  1. Vad fina bilder och vad kul att du vann!! Och att du fick en hammare ;-) ibland får man ju inte välja.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...