Sidor

2012-07-15

Det där med mat...

F är 7,5 månad och de flesta bebisar vi känner till har mer eller mindre övergett bröstet/ersättningen och livnär sig på vanlig, puréad mat. Men inte min gullplutt! Han äter frukostgröten som om han aldrig fått mat tidigare i sitt liv. Han bara gapar och vill ha mer. Men resten av dagen är det inte lika lätt att få i honom "riktig" mat. I dagsläget lever han på bröstet, gröt, bananer och majskrokar/riskakor. Jag känner mig lite låst och framför allt så vore det skönt att slippa alla dessa hormoner som rasar i kroppen hela tiden. Dessutom skulle livet underlättas för F:s föräldrar om han gick med på att ta en flaska med välling. Men nej, flaska är inte poppis - oavsett innehåll. När vi serverar mat dagtid brukar det gå bra de ca 5 första tuggorna, sen tar det stopp och den lilla munnen är stängd.

Ibland misstänker jag att det helt enkelt är annat som snor uppmärksamheten. Som i torsdags när vi åt lunch. (Det sitter en TV på väggen...)

 Inte en matbit till kommer in i denna mun ;)

Jag gillar den lite coola stilen, speciellt foten halvvägs upp.

1 kommentar:

  1. hm nu 3dje gången jag försöker kommentera här :S det lixom bara försvinner.. iaf Biggan är exakt likadan som F förutom att hon dricker vatten í flaskan, hon är galen i vatten! Men i övrigt är hon precis som F! jag har gett upp det här med puréer och hon får äta själv istället, bröd, potatis i bitar, fisk, kyckling och kött i bitar lixom som hon själv utforskar, det funkar, så Biggan äter numera enbart efter en amerikansk studie som jag förtillfället glömt namnet på, kunde vara värt att prova på F kanske?

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...