Sidor

2012-07-09

Svensk sommar

M hade en vakennatt igen. Det innebar att vi sov till nio idag. Härligt med semester! Efter frukost och påklädning stoppade jag in barnen i bilen och åkte till ångtvätten och hämtade min brudklänning som jag lämnade på tvätt vår bröllopsdag till ära. Precis när jag skulle därifrån fick jag ett infall och ringde Å och  kollade om de var hemma. Vi våldgästade dem i nästan 2 timmar. Jag fick kaffe och M badade och lekte i lekstugan. När vi kom hem hade vi picniclunch i soltältet.


När jag ser bilderna måste jag bara få tillägga att när vi åkte hemifrån så var det bara 18 grader och molnigt. När vi kom hem var det över 20 och sol. Därav det något udda klädvalet på F - långärmat och barbent ;)

När M tröttnat på att bada i poolen och ville gå in passade jag på att göra lite nytta. Jag kokade grönsaker och köttfärs som jag puréeade och lade i iskubslådor. Massor med mat till F.


 Och lök och morötter till oss... jodå, jag lade till köttfärs och krossade tomater. Morötter är jättebra att dryga ut köttfärsen med tycker jag och så är det både gott och nyttigt!


 Jag var bara tvungen att förstora den här bilden så att ni får se hur det såg ut efter kvällsmaten. Solen sken och regnet stod som spön i backen samtidigt. Svensk sommar i ett nötskal?

När regnet avtagit tog jag och A oss för att sätta upp skyddsnätet till studsmattan. Så nu är det uppe och mormor och morfar kan andas ut ;) Vi provhoppade lite jag och A, och jag måste erkänna att det var riktigt roligt.

2 kommentarer:

  1. Verkligen svensk sommar! Mysigt, tycker jag!
    Jag drygar ibland ut köttfärssåsen eller biffarna med kokta linser. Gott och mer protein, så mer mättande.
    SV;Ja, det kan ju ta en oändlighet det där. En oändlighet av dregglande... Vi får se, nån gång kommer dem iaf, det är ett som är säkert!

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med picknick-lunch! Och kul att du fick träffa Å :). Jag skulle också vilja få hjärtformad mat ;). Puss!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...