Sidor

2012-07-12

på äventyr

När man har semester från dagis är det ju kul om det händer saker. Idag har vi provat på det där med att åka buss. Det var riktigt spännande! Först fick man sitta på en bänk och vänta på bussen.

och när bussen väl kom så fanns det massor att titta på utanför fönstret, så det gäller att vara koncentrerad så man inte missar något!



Nere på stan så mötte vi först pappa A och åt lunch tillsammans med honom. Sen testade vi ÖF på Växhuset. Inte riktigt som vanligt, men det fanns spännande leksaker och ett rum fullt av vita papper och målarfärger och det räcker långt för vår del. M var dock noga med att påpeka att hon ville MÅLA, inte RITA, för det kan hon göra hemma minsann! 

Det fanns även ett stort rum med rutschkana och gunghästar. Att åka rutschkana är något av en favorit just nu, så det är toppen att det finns en kana där. 



Att åka bussen hem var nästan lika spännande som att åka ner på stan. men då var M lite tröttare, så efter en liten stund ville hon sitta i knät. Men hon var jätteduktig som gick på och av bussen helt själv. Tacos till middag och sen lite TV innan sovdags. Hon skulle precis till att somna när åskan slog till och det var ingen liten smäll. Det var nästan så jag hoppade till i soffan. Så resultatet blev en M i mammas och pappas säng. Det börjar tyvärr bli en vana, som vi får lov att bryta nästa vecka när A har semester. Jag tycker också att det blir lite väl trångt när vi är 4 i sängen, så igår lade jag mig och F i gästrummet. Helt plötsligt fick jag sova 9!!! timmar. Behöver jag säga att jag är ovanligt pigg idag?

2 kommentarer:

  1. Härligt att få känna sig pigg! Tack för samtalet vännen, nu känner jag verkligen en ljusning på "kortfronten". =) Peter verkade oxå uppriktigt glad när han sa efter att vi hade lagt på: Kan hon verkligen fixa ett sånt kort?! Såååå kul om det skulle gå o genomföra!

    SvaraRadera
  2. Kul med lite äventyr! Vi brukar med ta bussen ibland bara för att det är så roligt! Och på vintern mycket smidigare tycker jag, med all slask och så.
    Underbart med 9 timmars sömn! Förstår att du känner dig mer utvilad än vanligt! Jag sov med i gästrummet i natt för att slippa vakna och istället tog jag barnen på morgonen. Fast Elise, som vaknar först tog sovmorgon till strax efter sju och eftersom jag gick och la mig runt klockan tio kvällen före så fick jag med sova ordentligt! =) Man känner sig som en annan människa, tycker jag! Jag gillar den människan...
    SV: Jag har 5,2 kg till min vikt när jag blev gravid med Tilia och då trivdes jag ganska bra. Och så lite mindre fett hade jag tänkt mig och mer muskler. Jag ska ju bli tightare! Så 8 kg till kanske.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...