Sidor

2012-07-14

jag ska måla hela världen lilla mamma

Jag och F som låg i gästrummet vaknade redan runt halv åtta, men vi låg kvar i sängen och mös lite fram till halv nio då vi bytte blöja och började stöka runt lite. Strax före nio klev resten av familjen upp och vi käkade frukost. M och A hade precis klivit upp ur badet när det ringde på dörren och M:s dagiskompis L (som vi träffade igår) stod utanför med sin mamma. Vi hade lite "affärer" så de kom förbi. De stannade och fikade och tjejerna hoppade studsmatta och lekte en stund. När de gått hem packade vi in oss i bilen och stack till ESC för lite shopping. Lunch var naturligtvis obligatoriskt - idag testade vi buffén på Chili&Wok. Sup  ergott och ett toppenbetyg från oss! M lekte lite på lekområdena och jag smet iväg och köpte ansiktsfärg på BR.


M ville måla sig på en gång, men vi tyckte nog att det kunde vara en bra idé att vänta tills vi kom hem ;) Det blev en tur in på IKEA också och en glass på väg ut. M ville väldigt gärna ha en glass, och jag undrar om hon inte tycker att en del av tjusningen är att ha glass runt hela munnen istället för i ;)


Så kom vi hem och plockade fram ansiktsfärgerna. Vi satte oss i köket och jag skulle precis till att måla vitt i ansiktet på M när hon bröt ut i gråt. Hon ville inte alls måla sig helt plötsligt. Hon tyckte nog att det var lite läskigt när det kom till kritan. Så jag hämtade en spegel och började måla mig själv, och då vågade M måla på mig. Efter en liten stund släppte det och hon började måla sig själv också. Så till slut blev hon ansiktsmålad och inte så lite heller ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...