Sidor

2012-07-17

Skriver ifatt...

I söndags skulle vi ha åkt på 1-års kalas. Redan före frukost fick jag dock ett sms om att födelsedagsbarnet tyvärr hade feber och kalaset var inställt. M blev jätteledsen över att det inte blev något kalas. Vid frukosten satt vi och pratade lite om vad vi skulle göra istället och bestämde oss hastigt och lustigt för att åka till Parken  Zoo i Eskilstuna. Vi packade in barnen och två vagnar i bilen och så iväg. Och då kom jag på att vi tackat nej till ett kalas i släkten eftersom vi blev bjudna på 1-års kalaset först. Så ett telefonsamtal senare ändrade vi kurs och åkte mot Kumla istället ;) Det var väldigt trevligt på kalaset och dagen blev super. M:s syssling fick en lekstuga och M klev in där och ville inte komma ut. Så nu står lekstuga på önskelistan - överst dessutom. Jag vågar dock inte riktigt köpa en ännu, de är ju ganska dyra, så M får önska sig lite till.


På väg hem från Kumla somnade pluttan och tyvärr så vaknade hon när vi kom hem Det innebar att det blev väldigt sent innan hon kom i säng. Eftersom det inte finns så många barnprogram på TV sent på kvällen, så fick M ta min dator. Runt 23 gick vi och lade oss tillsammans. 

Igår, måndag, klippte A gräset och vi hängde omkring hemma. Efter lunch åkte vi till våra vänner som bor strax utanför Enköping. De har två tjejer som är 6 månader äldre än våra barn och M och A leker jättefint tillsammans. Bebisarna leker ju inte alls med någon än, men de kommer förhoppningsvis att komma bra överens när de blir äldre. 


I dag var jag gräsänka. A var iväg med sin mor och bror och golfade. Jag och barnen har bara tagit det lugnt och lekt, mest inne. Vädret är supertrist, det regnar mest hela dagarna, men under en kort stund var det uppehåll och vi gick ut för att cykla. Tyvärr gav lilla fröken upp väldigt fort, så det blev bara några minuter. Sen ville hon till mormor och morfar och leka med sitt dockhus, så då gick vi dit en sväng. Det är så kul att se hur hon leker hus med sina dockor och lyssna på dockornas konversationer ;)

3 kommentarer:

  1. Vad kul att det blev kalas även om det blev ett annat än det som var tänkt från början ;-). Det låter som en mysig semester även om regn kanske inte är det man helst vill ha när det ska vara sommar och sol. Jag håller tummarna för att den kommer snart.
    Jag har vart på hotellet idag också men ska försöka att gå ut imorgon. Känns lite sådär när det är 36 grader men om jag känner att det inte går så får jag gå tillbaka till hotellet och vila istället. Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Jösses vilken otrolig mamma du är! Lägger så otroligt mycket tid på dina barn hela tiden. Kanske man gjorde, kommer inte riktigt ihåg men du är ju en dröm för dina barn! *får lite dåligt samvete*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Alltid kul att höra, även om det faktiskt är så att det är mitt "jobb" just nu att ta hand om barnen. Sen är det ju faktiskt så att det läggs en hel del tid på annat än barnen också ;)
      Tycker definitivt inte att du ska ha dåligt samvete! Alla gör så gott de kan här och nu. Du lade säkert ner massor av timmar i lekparken tex när dina var små, eller hur?

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...