Sidor

2013-11-23

charter, kalas och växtvärk

Vi är hemma efter en underbar vecka på Gran Canaria. Sol, vind och lite bad. Eftersom det blåste en hel del och Felix var hostig redan när vi åkte, så begränsade vi badandet rejält. Men det fanns lekparker att roa sig med istället och en och annan promenad så vi fick tiden att gå. Ja, så fanns det ju Bamseklubb! Malva som inte vågade gå fram till Bamse när vi var på Kolmården i somras, kramade till och med sin gula kompis på Kanarieöarna. Och Felix som vet ganska lite om väldigt mycket vrålar av förtjusning när Bamse eller någon av de andra är i närheten. Vi var på charter, bodde i en by byggd av Fritidsresor och det var bara svenskar, norskar och danskar så långt vi såg. Menyerna på restaurangerna var på svenska, det var som att vara i en svensk provins, men det var underbart. Jag kan definitivt tänka mig en resa dit igen!




I dag har vi förberett för två-års kalas. I morgon lördag är familjekalas och på söndag är det barnkalas. Jag och Malva bakade bullar när vi kom hem från badet i morse och sen har vi plockat lite, tvättat lite efter resan, och så har jag efter mycket om och men fått till en marängbotten. Säsongspremiär av På Spåret fick ju inte missas, så jag tog en paus i fixandet för att kika det. Sen kl. 22 började en serie om familjen Kennedy. Malva har vaknat ett par gånger och nu senaste gången klagade hon på ont i benen. Jag misstänker att det kan vara växtvärk, så hon fick en dos alvedon och har nu äntligen somnat om. Hoppas hon får sova nu, natten till idag blev det inte alls så mycket sömn som hon skulle behöva.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...