Sidor

2013-11-25

Sommartårta och barnkalas

Hörde vid något tillfälle att barn "klarar" av lika många kompisar på kalas som de fyller år. Med andra ord så bjöd vi Felix två kompisar EN och EL på kalas. Men eftersom grabbarna är så små så fick syskon och föräldrar vara med också, så med bortfall av en pappa så blev vi 11 personer runt bordet...

Jag hade tänkt bjuda på marängtårta, men jag får öva lite på marängerna, den blev inte som jag tänkt mig. Istället blev det sommartårta i november. Säga vad man vill, men det är onekligen smidigt med färdiga bottnar från ICA. Första lagret blev mosade bananer blandade med lite grädde, andra lagret blev hemgjord hallonsylt med lite grädde och så toppade jag tårtan med mera grädde, jordgubbar och blåbär. Jag känner mig nöjd ;)

 sommartårta i november
Felix får lite hjälp av pappa att blåsa ut ljusen

En brandbil och en verktygslåda låg det i paketen. En väldigt nöjd och trött kille var det som somnade som en stock på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...