Sidor

2011-12-21

Dagens irritationsmoment

Ibland blir jag väldigt irriterad på saker/företeelser runt omkring mig. Idag hände en sån där grej som får mig att fundera på hur folk tänker egentligen.

Jag kommer åkandes i bilen på väg till shoppingcentret. Vid övergångsstället står en man med cykel. Eftersom jag försöker att följa lagen, så stannar jag för att släppa över honom. Då tittar han på mig, jag upptäcker att han pratar i mobilen, och så vinkar åt mig att köra. Jamen, hur svårt ska det vara att flytta på sig ETT PAR METER!!! Måste han stå på övergångsstället? Tycker tyvärr att det händer ganska ofta att det står folk vid övergångsställen som vinkar förbi bilarna som stannar. 

Dagens visdomsord: Om du inte tänker gå över gatan, stå inte vid övergångsstället!


1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...