Sidor

2011-12-13

Strålande helgonfé

I morse var det full aktivitet i vårt hus. Det var länge sedan jag behövde vakna kl. 6 så det var inte med glädje kan jag meddela. Lägg därtill att alltid morgontrötta Anna hade den stora lyckan att maraton-amma mellan 23-02 i natt, så det var med 4 timmars sömn i ryggsäcken som jag motvilligt stängde av väckarklockan och klev upp.

Det var dags för M:s första lussetåg på dagis. Eftersom det är ont om utrymme inne på dagis och luciafirandet skulle ske med båda avdelningarna så hade personalen bestämt att firandet skulle ske utomhus. Så kl.8 stod det en drös med förväntansfulla föräldrar på gården utanför. Jag knäppte en massa kort, men av respekt för de andra föräldrarna som kanske inte vill ha sina barn på nätet, så blir det ingen publicering av gruppbilderna. Däremot kan jag bjuda på en fin lucia och en sockersöt pepparkaksgubbe ;)



Delar även med mig av mästerfotografens bästa bild.... Jag lyckades fånga prinsessan PRECIS när luciakronan faller. Eller så kan man ta det som ett exempel på "luciakrona på sné"

1 kommentar:

  1. Så söta små barn du har, Anna! Roligt att få se lite bilder!
    Elise och dem skulle med varit utomhus men vädret tillät inte, det var typ storm, så vi trängde ihop oss inne istället. Fint var det iaf!
    Måste kolla trissreklamen nu då, den har jag (som aldrig kolla på tv) missat.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...