Sidor

2011-12-29

upp som en sol, ner som en pannkaka :(

Det har varit en gråtig dag idag. F har haft ont i magen och varje gång han kommit till ro så har magen bråkat med honom och han har vaknat och gråtit. Efter att ha varit vaken i mer eller mindre 6 timmar så somnade han äntligen och sov från 17-21. Då vaknade han till, åt och somnade om. Nu ligger han på amningskudden bredvid mig i soffan och jag förmodar att han snart vaknar till för en påtår.

I morgon kommer det ett gäng med kompisar till oss och M för att fika och leka lite. Jag tänkte bjuda på muffins så när vi ätit kvällsmat ikväll så bakade jag och M. Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. För det första så hade vi slut på kakao, så det fick bli vaniljmuffins istället. Vi lyxade till med att stoppa en dumlekola i varje. So far so good. Sen vet jag inte vad som hände. Vi ställde in muffinsarna i ugnen och hade dem inne någon minut längre än vad som stod i receptet. Så här blev resultatet:


Knappast något som går att bjuda på. (Undrar lite över vad som gick fel, men får nog aldrig veta det) Så jag får se, om vi kliver upp i tid  imorgon så får jag baka något nytt, annars får det räcka med saffransbullar och pepparkakor.

2 kommentarer:

  1. Snygga muffinsar! ;-) Gott Nytt År på Er!!! Kramar från Katharina

    SvaraRadera
  2. Åh, vad trist!
    När man gör kladdkakemuffins blir de ju lite så. Fast då kan man lägga en klick grädde i varje och lite bär på till exempel. Kanske blir för torrt här?
    Hoppas F blir bättre i magen snart!
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...