Sidor

2011-12-20

Julbak

Japp, ÄNTLIGEN kom jag mig för. Eller jag har varit på väg flera gånger, men det har inte blivit av eftersom F har prioriterat mat framför en bakande mamma ;) Men idag bestämde jag mig för att om jag så ska ha honom i bärsjal på magen så ska jag baka saffransbröd. Så då blev det så!

 I begynnelsen var degen

 M var naturligtvis med och bakade. Det här är hennes bulle innan den fick pärlsocker på sig. 

 Så här såg de ut innan besöket i ugnen.

 M:s bulle efter ugnsbesöket
Fin eller hur!

 Och resten av bullarna efter ugnsbesöket.

Riktigt goda var de! Receptet är hämtat från Icas hemsida.

Passade även på att baka frukostbullar när ugnen ändå var varm. Brödet tog slut i morse så jag satte en deg istället för att gå till affären. Det blir godare, nyttigare och billigare så.

4 kommentarer:

  1. Vad fina! Det ser så avancerat ut när du knyter degen sådär. Ser riktigt gott ut! :p

    SvaraRadera
  2. Mmm...de ser ut som riktiga cafébullar. Smaskens!!!

    SvaraRadera
  3. Åh så goda dom ser ut! Jag har inte bakat nåt med saffran iår...Det är så jäkla gott så jag lät bli annars skulle jag ätit ihjäl mig...

    SvaraRadera
  4. Frida: Det är superenkelt när man väl kommer på hur man gör. Trodde i flera år att det var svårt men icke ;)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...