Sidor

2011-12-01

Hormoner

Jag har varit ganska förskonad under graviditeten. Har inte haft några stora sammanbrott eller humörsvängningar. Lite värre än vanligt, men jag har klarat av att hantera det genom att vara lite arg och irriterad för mig själv och så  berättat för A vad som stört mig/irriterat mig och så har vi skrattat åt det tillsammans.

Amningshormoner däremot verkar vara en helt annan grej. I kväll när A nattade M och F låg i soffan och sov sött skulle jag diska efter kvällsmaten. Då bryter jag ihop för att jag inte hittar flaskborsten. Jag säger inget mer...

5 kommentarer:

  1. Men gumman då!!! Jag skickar en stor kram! Hormoner är hemska och jag önskar att de kunde hålla sig på en lagom nivå men ibland kommer de och spökar, jag säger bara Blondinbella ;-) så vet du vad jag menar =0) hahaha, det är tur att man kan skratta åt det såhär i efterhand. Jag hoppas att de flyger förbi snabbt!

    SvaraRadera
  2. Jag vet precis vad du menar, jag kan känna så fast jag inte ammar...???? Det är ok även om det känns konstigt, tjut på du! =) Skickar en stoooor kram.

    SvaraRadera
  3. Haha - ja det där minns jag. Bryta ihop av ingenting och med tårarna sprutande känna att världen går under bara för att flingorna är slut eller tavlan hänger snett..:) Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Jag grät för allt när amningshormonerna kickade in. Jag grät om Elsa kom in i rummet och jag ammade för jag kände att åh stackars henne som inte får ha sin mamma själv längre. Jag grät när hon kom med blommor till mig. Jag grät för ALLT. Det blir bättre. Kram

    SvaraRadera
  5. Phu! Själv började jag gråta idag när jag såg Skavlan när folk (ganska skämtsamt, men ändå...) sa förlåt till andra via tv. =/ Jaja...
    SV:Här är det rutin att alla gravida gör glukosbelastningstestet, alla graviditeter. Bra tycker jag, för sånt syns inte alltid på utsidan. Känns förålderligt att många landsting ser det så fortfarande tycker jag! Det handlar om hälsa, herregud.
    Tack för komplimangen! Jag känner mig fin och enorm på samma gång.
    Jo, jag måste ta järn varje dag. Jag tar ju nu varje dag, en och en halv tablett(!) fast den tabletten innehåller bara ca 80 mg järn. Niferexen innehåller mer. Jag fick blodtransfusion i samband med Elises förlossning så det känns extra viktigt att järnet är så högt som möjligt när jag ska föda.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...