Sidor

2011-12-26

Julklappar

Julen handlar om att vara med sina nära och kära. I alla fall för mig. Vi hade förmånen att få spendera julafton med mina föräldrar och A:s pappa. Tyvärr är hans föräldrar skilda, så det är inte så troligt att vi kommer att fira julafton ihop med båda samtidigt. De har varit skilda länge och vid andra tillfällen som födelsedagar, dop, bröllop och liknande stora tillställningar är det inga problem för dem att komma båda två. Men jag förstår att de väljer att inte fira jul ihop. Svärfar blev ju ensam i höstas och för oss var det viktigt att han inte satt ensam hemma på julafton. Därför sa vi att han var mer än välkommen att fira jul med oss om han ville. Vilket han ju även gjorde. M var alldeles till sig över att farfar skulle komma och vara här en hel dag och sova över också!

Vi hade en supermysig och trevlig jul med god mat, härlig stämning, klappar under granen och jultomten kom självklart på besök en kortis också! M hade tidigare sagt att hon minsann skulle ge tomten en puss och kram när han kom. Vilket jag tvivlade på, med rätta. När det ringde på dörren vågade hon inte ens följa med och öppna. Men vi fick med henne på samma foto som tomten i alla fall. Tyvärr kan jag inte visa er hur det såg ut, eftersom korten inte är tagna med min kamera.

Min julklappsskörd var mest förväntade klappar. (Jag och mamma hade gått tillsammans och köpt åt varandra) Så det enda jag inte visste om sedan tidigare var A:s julklapp till mig)
Jag fick i alla fall tofflor, 3 pack Margaretheskålar med lock till, vantar som man kan skriva på telefonen med, en pekpenna till telefonen, en extern hårddisk av mamma och pappa. Av A fick jag en ny bärbar dator!!!! Absolut inget jag förväntat mig! A har under hösten frågat mig flera gånger om jag inte vill ha en surfplatta och jag har varje gång svarat att jag inte kan se något behov av en surfplatta. Att surfa runt på nätet och läsa på plattan är ju en sak. Men att tex blogga är inte ett dugg bekvämt på en platta. Då vill jag ha ett riktigt tangentbord. Dessutom vill jag ha någonstans att lagra mina bilder, recept och andra dokument. Drömmen är även att någon gång lära mig behärrska ett bildhanteringsprogram typ Photoshop, och då är en dator bra många gånger bättre än en platta. Min gamla dator funkar. Men strömkabeln gick sönder för ett halvår sedan och jag köpte en ny kabel som bråkar med mig. Dessutom är disken partitionerad och den delen som systemprogrammen ligger på börjar vara full. Jag har dessutom gjort andra tokigheter med datorn, så jag har varit inne på att blåsa den tom och börja från början. Sen har vi pratat lite löst om att M skulle få en egen dator, så att hon inte behöver förstöra min. Hon har inte så stora behov än, men hon älskar att titta på youtube och film på datorn.

Så detta inlägg skrivs på min nya dator, medan jag bränner säkerhetskopior av systemet och recovery-skivor. Man vet ju aldrig när man kan behöva dem!

Samtidigt ligger det en liten F bredvid mig och snusar så gott i soffan. Eftersom klockan har hunnit passera midnatt så är det numera hans 1-månads dag. Han är bara sååå otroligt gó! Och det får mig att tänka på en status som en kompis till mig skrev på fejjan häromdagen. Den får sammanfatta julen och dess budskap tror jag!

den finaste gåvan är de som kallar mig "mamma"

1 kommentar:

  1. Ojojoj Vilken julklapp! Din man kan han ;-). Jag måste få seskönheten när jag hälsar på nästa gång!
    Det verkar som att ni hade en mysig julafton, härligt! Stor kram till hela familjen från mig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...