Sidor

2013-06-08

Mojje och jag

6 juni och Sveriges nationaldag. Idag bestämde sig vädret för att visa sig från sin allra bästa sida, och jag har haft förmånen att uppleva en underbart härlig dag. En "facebook-dag" som varit helt perfekt!
Vi började med gemensam frukost, det händer ju inte så ofta nu för tiden eftersom jag jobbar i veckorna och flackar och far på helgerna. Sen bestämde vi att vi skulle träffa fam. L nere på stan för lunch innan vi gick till Djäkneberget för att titta på flaggparad och fira nationaldagen. Lunchen intogs på nyrenoverade Yamyam (fd. Thai TakeAway) Väldigt gott och jag kommer garanterat att välja deras Pad Thai igen. Efter maten gick som sagt till Djäkneberget. Vi hade med oss picknickfilt och fika. Det var riktigt härligt i solen som värmde, men inte brände.


När vi tröttnat på Djäkneberget var klockan runt halv fyra. Vi åkte till varsitt hem och softade lite innan fam. L promenerade hem till oss där vi grillade hemgjorda hamburgare och firade in sommaren med
bubbel. Det var en varm och ljuvlig sommarkväll och jag hoppas innerligt att vi får uppleva fler sådana den här sommaren!

Dagens bästa kommentar står L, 4 år för. När vi sitter på filten på Djäkneberget så tittar hon på mig och sen säger hon:
-Anna, vet du? Du har popcornfrisyr!

HÄR får du en förklaring till popcornfrisyren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...