Sidor

2013-06-23

Tillbaka från midsommar

Vi firade midsommar i stugan som vanligt. Och som vanligt så har jag noll täckning på min mobil i stugan. Men det är faktiskt riktigt skönt att stänga av omvärlden.

Jag åkte upp i torsdags kväll efter storhandlingen och kom fram strax efter 21. Det skönaste med det är att få vakna upp i stugan på midsommaraftons morgon. Vi hann ta ett dopp i sjön före lunch. Eller vi och vi, jag badar helst inte om jag slipper, men M ville bada, så då fick hon självklart det. Vi hann även fixa en midsommarstång, förbereda maten, dansa runt stången och leka 3 grenar i 5-kampen innan hungern tog ut sin rätt och vi valde att sätta oss till bords. Det var vårt traditionella midsommarbord, med sill, lax, ägghalvor, prinskorv, köttbullar, silltårta, nubbesallad, potatis och knäckemacka med stark ost. Till detta dracks det öl, nubbe och vin för de vuxna och saft, vatten och cider för de små. Jordgubbar med grädde till efterrätt är också ett måste hos oss på midsommar.

Igår och idag har det varit sköna lata dagar i stugan med fullt av bus och lek för kusiner och sysslingar. Vi vuxna har mest hängt och slappnat av, varvat med en PW för de som velat.

Jag lämnade stugan i förmiddags och svängde förbi sjukhuset för att hälsa på A:s farmor som ligger inne. Väl hemma hade klockan hunnit bli 17 och dammsugningen som jag bestämt mig för att utföra idag, har jag skjutit på till på onsdag.

A och barnen är kvar i stugan, de ska måla om den i veckan, medan jag har åkt tillbaka till stan för att jobba i morgon. Jag har sett fram mot den här veckan av "familjefritt" rätt länge, men när jag åkte ner för backen från stugan så trillade en tår ner för kinden, jag saknade dem redan! M med sina små teatrar, minspel och sånger och funderingar på livet och F som blir överlycklig för varje boll han ser, som "går" omkring och sjunger "hå hå jaja", flirtar med allt han ser och springer hellre än går. Mmm, jag kommer nog att hinna sakna dem en hel del innan veckan är slut och de kommer hem igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...