Sidor

2013-06-08

svensk sommar

Igår var det vanlig fredag för min del. Jag jobbade med andra ord. Efter jobbet stack jag iväg till ESC för att köpa shorts åt F som dessvärre var shortslös i sommarvärmen. Men nu har vi rättat till det. Vi fortsatte att njuta av den svenska sommaren genom att äta sill och potatis till kvällsmat. Så himla gott! När jag skulle natta F somnade vi båda. A kom in för att hämta mig vid halv nio och då lade jag mig i soffan i tv-rummet och sov vidare, så A fick kolla på fotboll i lugn och ro. Jag sov verkligen hela kvällen och flyttade mig till sovrummet runt halv ett. Som slagen i huvudet av något hårt. Nåja, jag behövde väl sova...

I dag blev vi väckta av F halv åtta! Det är verkligen rekord för hans del. Oftast vaknar han ju runt halv sex, inte lika poppis hos mamman och pappan. Vi klev upp och åt frukost ihop innan vi pumpade upp nya poolen och röjde på altanen. Fam N var inbjudna på eftermiddagsbad med tacos till kvällsmat. En kvart innan det ringde på dörren började det regna och sen regnade det mer eller mindre konstant fram till halv åtta. Så det blev inget bad, men en massa bus och eftersom temperaturen sjönk ganska drastiskt så åt vi tacos inomhus istället för ute på altanen.



Att lägga F har varit en fight varje kväll sen jag kom hem från körresan. Så idag fick Andreas den äran. (jag slapp somna och kanske är det därför jag är vaken än?). A fick även äran att lägga M som på stortjejsmanér avböjde saga och sa åt honom att han inte fick ligga i hennes säng utan skulle sitta i fotöljen utanför.  Vilket han också gjorde och när han tittade till M efter ca 20 minuter sov hon stilla i sin säng. Plötsligt händer det!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...