Sidor

2010-02-01

Dag 29: förväntat besviken


Då var det dags för ny vägning. Jag är besviken på dagens resultat. Det blev "bara" -1,4. Jag vet att jag egentligen kanske inte borde vara besviken, det är ju ändå dryga kilot som har försvunnit. MEN, jag har ju i min mentala bild sett framför mig att vågen ska visa minst 2 kilo minus varje vecka. Så när det inte blev som jag ville så är det klart att jag blir besviken. Men istället för att deppa och tycka synd om mig själv (som är mitt gamla beteende i mitt gamla liv) så ska jag tänka positivt istället. Totalt sett har jag ju faktiskt gått ner drygt två kilo i veckan. Så i det stora hela är jag ju fortfarande på banan.

Saker som jag lyckats med denna vecka:
  • Varit på 2 födelsedagskalas utan att känna sug eller sorg över att jag inte äter.
  • Druckit mina shaker utan att klaga allt för mycket.
  • Tränat de två träningspass jag bokat
  • Tänkt positiva tankar och behållit fokus.
Saker som jag ska jobba på veckan som kommer:
  • Se till att jag får i mig ordentligt med vatten (kan vara orsak till mindre viktnedgång)
  • Komma ut på promenad minst 3 gånger á 20 minuter.
  • Göra min läxa, i form av ett målcollage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...