Sidor

2010-02-19

Dag 47: Fika


I morgon får vi besök. Det är mina "mamma-vänner" som kommer på besök tillsammans med sina barn och män. Lite häftigt är det, att jag lärt känna helt underbara människor som jag gillar jättemycket. Vi har egentligen inte så mycket gemensamt (från början i alla fall) och hade förmodligen aldrig lärt känna varandra, om det inte vore för att våra barn är födda med ett par månaders mellanrum. Jag är i alla fall glad över att jag lärt känna dessa mammor, deras underbara barn och nu också barnens pappor. Nu träffas vi tyvärr inte lika ofta längre, eftersom föräldraledigheten tar slut. Det blir av naturliga skäl inte lika ofta när veckodagarna går bort och bara helgerna återstår. Men i morgon kommer de alltså hit för att fika och leka. Det ser vi fram emot!

Trots att jag inte äter, så tänkte jag ändå bjuda på något gott till kaffet. Så idag har jag bakat. Hoppas att det blev bra, men det tror jag. Det luktade gudomligt gott, och jag måste säga att jag är glad över att jag inte äter någonting för tillfället, för annars hade jag nog fått baka en kaka till.

Det blir ingen motionscykel idag. Jag är liiite öm i halsen och vill för allt i världen inte vara förkyld i morgon så att vi måste ställa in. Så jag tar det lugnt idag och går och lägger mig hyfsat tidigt, så att jag är pigg, frisk och kry när jag vaknar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...