Sidor

2010-02-27

Dag 55: Man ska ha husvagn


Eller INTE! Sommarstuga däremot, som kan användas på vintern med, det är grejer det. I helgen är vi uppe i en av A:s stugor (Han har två tillsammans med sin bror) Hans bror med fru och barn är också här, så M busar för fullt med sina kusiner. Själv har jag njutit en stund av total tystnad. Barn och pappor har varit ute och lekt i snön, medan vi mammor har suttit vid varsin dator. Jag har bara surfat runt (trådlöst bredband is da' shit!) medan svägerskan har pluggat.

Resten av dagen kommer vi att tända brasa och mysa, läsa bok, spela sällskapsspel och så kanske gå ut i snön en sväng till.

Nu känns det verkligen att jag inte äter. Det är supertrist att sitta med vid bordet men inte äta. Men jag vet ju också att det bara är två veckor kvar. Så det går bra. Nästa gång vi kommer hit kommer jag att äta OCH vara smal och fin. Nästa gång blir förmodligen i maj, eller till midsommar. För vi firar alltid midsommar här. Det är så mysigt, hela familjen samlas och det är nästan som jul, fast utan snö, kyla och julklappar ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...