Sidor

2010-02-15

Dag 43: Vägning och resultat


Så har jag vägt mig. Det var ju två veckor sen sist. Resultatet blev -2,8 kg. Nej, jag är inte nöjd. Jag hade önskat att det var två kilo i veckan, nu är det 1,4. Så lite besviken är jag nog. Samtidigt så vet jag att en "normal" viktminskning på helfart är mellan 1 och 4 kilo, så jag borde ju vara nöjd. Men eftersom jag inte är så nöjd som jag skulle vilja vara, så är det bara till att analysera vad det är som gör att jag inte minskat enligt önskemål. Analysen är ganska enkel. Jag rör mig alldeles för lite. Förra veckan förklarar jag med att jag var svag efter sjukdom och det tog ett tag att komma igen. Men veckan före det, var det bara en massa dåliga ursäkter, eller att jag helt enkelt inte kom mig för. Så nu ska det bli andra bullar. Jag vet att jag inte kommer ut och promenerar som jag borde varje dag, så då är det motionscykel i 30 minuter som gäller. Så nej, nu har jag inte tid att sitta här. Cykla var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...