Sidor

2010-02-18

Dag 46: H2O


Inspirationen och motivationen är på topp. Det känns bra.  Jag känner mig jätteduktig för jag har hittills cyklat på min motionscykel 30 minuter varje dag. Utom i tisdags, men då hade jag dels promenerat och dels varit på ett FF-pass där jag tog ut mig totalt. Så det kändes berättigat att hoppa den dagen. Så allt rinner på. Har dock ingen riktig känsla för om kilona rasar. Men det kan ju också vara så att de faktiskt inte rasar, men att jag förlorar i fett och ökar i muskler. Det är det som är det fina med att väga sig på en våg som visar mer än bara kilon. På Xtra-träffarna väger vi oss på en våg som förutom kilon även visar bl a fettprocent, fettfri massa och mängden vätska i kilon. Så de gånger när vikten kanske inte minskar som man hoppats, kan man ju ha turen att det ändå försvinner fett och ökar muskler.

Det finns dock en liten sak som jag får kämpa en del med. Det är vätskan. Jag trodde inte att det skulle vara så svårt att få i sig 3 liter vatten om dagen. Men det är det. Jag försöker dricka ett glas när jag stiger upp, ett glas före och efter måltidsersättning och på det viset är det "bara" 1,5 liter kvar per dag ungefär. Men det gäller ju att ha det där glaset med vatten i närheten hela tiden, och det har jag inte. Jag antecknar varje vattenglas och kämpar på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...