Sidor

2010-02-21

Dag 49: Mer än hälften


Det är onekligen värst på helgerna. Att inte äta i veckorna klarar jag hyfsat ok, och jag saknar det, men det går att överleva. men åååh vad trist det är att inte äta på helgerna! Då är A hemma, och som nu i helgen har vi varit bjudna till mina föräldrar på mat både lördag och söndag. Det är inte alls lika kul att dricka chokladshake som att äta fläskfilé eller kyckling. Min mamma anstränger sig dessutom att laga nyttig mat, sån mat som jag kommer att äta när jag äter igen. Så då känns tiden ännu längre.

Nej, nu vänder vi på det och ser på de positiva sakerna istället:

  • I morgon börjar jag åttonde veckan. BARA tre veckor kvar till mat!
  • Jag har motionerat mycket mer denna vecka än förra veckan. 
  • Jag har fått i mig mitt vatten varje dag.
  • Jag är superduktig som bara druckit måltidsersättning i sju veckor. 7 veckor!!!! Jag skiter i jantelagar och annat trams som säger att jag inte borde vara nöjd, eller att jag inte bör säga något. Men jag är så stolt över de val jag gjort dessa veckor, och inte har jag fuskat en endaste gång!
I morgon får vi se vilket resultatet är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...