Sidor

2010-02-11

Dag 39: Vardag


Nu är det äntligen vanlig vardag igen! Idag var M och jag på Öppna förskolan på eftermiddagen. Åh vad hon gillar att vara med andra barn! Hon satt mitt bland barnen och kvittrade. Gullungen min.

Det är fortfarande tråkigt att pulvra. Motivationen är fortfarande inte den bästa. Eller egentligen är det inte motivationen det är fel på, för jag vill verkligen gå ner i vikt. Men det börjar bli nästan oemotståndligt tråkigt att inte äta. Så nu har jag bestämt mig för en ny strategi. Jag ska dricka i sammanlagt 10 veckor. Det innebär att eftersom jag är inne på vecka 6 nu, så är det ca 4,5 vecka kvar. Sen ska jag börja införa mat lite långsamt. Förhoppningen är att jag ska ha gått ner 20 kg efter dessa veckor, så om det är så att det saknas något kilo så kan jag tänka mig att fortsätta ett par dagar till. Så, lite ljus i mörkret ;)

Jag har aldrig varit något stort fan av soppor. Men nu har jag bestämt mig för att tänka om. En dag i veckan ska bli soppdag. Så nu letar jag med ljus och lykta efter bra och goda sopprecept, förslag mottages tacksamt!

1 kommentar:

  1. Jag gör ibland en linssoppa med potatis och morötter. Den är matig och god, har inget riktigt recept tyvärr men om du vill kan jag kanske skriva ihop nåt :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...