Sidor

2010-02-28

Dag 56: klädfunderingar


Jag är så glad över att jag går ner i vikt, det är ju liksom det som är meningen med denna diet jag håller på med. Jag är också glad över att det går ner så pass fort som det gör, vilket också är meningen. MEN, jag har lite klädbekymmer. Till vardags, när jag går hemma och strosar med M eller vi går till ÖF och leker med kompisarna så gör det mig inte så mycket att mina byxor hänger lite i baken och att det syns att de är för stora. Jag känner att jag inte riktigt har råd att köpa nya kläder i alla storlekar jag passerar. Dessutom så har jag tänkt att det ju funkar bra att använda kjolar förslagsvis med resår i midjan när jag är mitt emellan mina byxstorlekar. Bekymret just nu är att jag ska på begravning i morgon. Jag har kikat i garderoben och det finns inte mycket som duger att ha på sig. Skulle jag bara ha varit vanlig begravningsgäst och suttit i bänken så spelar det ju inte så jättestor roll vad jag har på mig. Men jag ska sjunga. Vilket innebär att alla kommer att titta på mig och se hur jag ser ut. Alltså vill jag inte stå där framme i byxor som är tydligt för stora, eller för små för den delen. Förhoppningsvis kan jag ha den svarta långa kjolen som hänger i längst in i garderoben. Håll tummarna för mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...