Sidor

2010-02-20

Dag 48: Fullspäckad lördag


Dagar som i dag mår jag nog allra bäst. Jag har inget emot lata dagar, när jag bara "drar en slappners" (uttryck myntat av min bror och betyder att man slappar och gör ingenting). Men det är nog när dagarna är lagom fulla av aktiviteter som jag trivs bäst.

Dagen idag började med fika hemma hos oss. Vi hade bjudit hem tre av M:s kompisar. Tyvärr duggar förkylningarna tätt och två av kompisarna fick lov att stanna hemma. Men H kom tillsammans med sina föräldrar och det var jättetrevligt. Efter att barnen ätit lunch åkte de hem och M hamnade i säng för att sova middag. Jag bytte om och stack till stallet.

Idag var det riddag. Humörhöjare måste jag säga. Det är en särskild känsla att kliva in i stallet och bara lyssna på ljudet av havremumsande hästar. Det kändes jättebra idag och jag fick beröm av min ridlärare, kul! Det är kallt ute och duschen värmde skönt när jag kom hem. Sen hade jag bestämt att det var hög tid att frosta av frysen, så när jag kom hem så tvättade A ur frysen och vi gick igenom alla lådor och fack och sorterade upp lite och organiserade om. Nu vet jag faktiskt vad som finns i frysen! Det innebär även att vi kan äta ur det som redan finns där innan jag handlar en massa nya saker. och inget behöver bli bortglömt och gammalt.

Nu i kväll var vi hemma hos mamma och pappa och åt lite. M mumsade kyckling så det nästan kom ut genom  öronen på henne. Till efterrätt fick hon ärtor och majs. Låter lite hårt kanske, men hon ville sitta och plocka själv, och det var vad som passade bäst för ett-årsfingrarna. Vi gick hem när M började blir trött, lagom till Delfinal 3 i Melodifestivalen började. Så nu får vi se vilka bidrag som går vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...