Sidor

2010-02-05

Dag 33: Less


Idag känns det motigt. Jag har ju tyckt att det gått så bra hittills, men nu börjar jag lessna!!! Jag vill så gärna äta! Rensade ut gammalt ur kylskåpet idag. Jag ska inte ens börja berätta vad som finns/fanns i min kyl som jag önskar att jag kunde stoppa i mig. Jag har hållit på i en månad nu, och idag är det väldigt svårt att hitta motivationen för att fortsätta i 1,5-2 månader till. Just nu vill jag inte hålla på i en dag till! Inte blev det bättre av att A och pappa åt köpepizza till middag. Det luktade och såg otroligt gott ut. Men när jag väl kommer att börja äta, så är det ju knappast pizza som står på menyn. Så då kanske det är lika bra att fortsätta ett litet tag till? Japp det är det.

Många av mina vänner undrar hur i all sin dar jag fixar att bara dricka och inte äta. Men jag måste säga att dagar som dessa, när livet inte är så kul så hade jag fuskat om jag ätit. Jag hade konstaterat att en halv pizza en fredag inte skulle göra så stor skada. En veckas försening i viktminskningen bara och det kan jag ju ta. Och så hade det varit kört, för nästa vecka finns det ju någon annan orsak att äta något mindre nyttigt. Så nu i och med att jag inte äter alls, så avstår jag från att äta pizzan. Så för mig är det alltså räddningen att jag inte äter. Frågan är ju bara hur jag ska hantera detta den dag jag börjar äta igen?





(jag har svaret... det stavas planering)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...