Sidor

2010-07-06

Homo Sapiens


Badparken i Eskilstuna gränsar med ena sidan staketet till Parken Zoo. Vid alla djur finns det skyltar som beskriver djuret, vad de heter, var de bor, hur gamla de blir, föda mm. Så även vid badet ;)

Vi hade en jättemysig utflykt till Parken Zoo idag, M, A och jag. Hur mycket M förstod av det hela veta jag egentligen inte, men hon hade nog kul i alla fall, för det var stört omöjligt att få henne att sova middag. Däremot vet jag inte om hon förstod att det var djuren som var det intressanta i parken. För när vi stod och spanade in i något hägn, och pekade ut djuren för henne, så var alltid de andra barnen runt i kring intressantare. Hon är verkligen social vår lilla tjej.
Vi hade också fullt nöje av att sitta och titta på henne när hon försökte spetsa majs på en gaffel. Duktiga tjejen fick tag på A:s gaffel vid lunchen och satt en lång stund och måttade koncentrerad gaffeln mot ett litet majskorn. Tålmodigt, måste jag säga. Inte är det efter mig som hon ärvt det tålamodet i alla fall!!!

Sen var vi på bio med K och H. Vi såg Sex and the City 2. En må-bra-film helt i min smak! Efter filmen gick vi till Harrys och käkade. Inga kalorier räknades, men jag kan berätta att både maten och rosé-vinet var gott.

När vi sen cyklade hem i den varma sommarnatten med en lätt bris fläktande i ansiktet så kunde jag bara konstatera att livet blir inte mycket bättre än  såhär, att få spendera en hel dag tillsammans med människor som man älskar, det är lycka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...