Sidor

2010-07-04

Målmiss


Med tanke på det pågående VM:et i fotboll som pågår just nu, skulle man ju kunna tro att mitt blogginlägg skulle handla om just fotboll. Men jag kommer ALDRIG att blogga om sport och idrott, mer än möjligen min egen träning. Men andra idrottssammanhang tittar jag aldrig på och bryr jag mig inte det minsta om. Inte ens friidrotten under OS får mig att titta på TV.

Nej, det handlar istället om mitt viktminskningsmål. När jag började min viktresa i januari, satte jag som mål att jag skulle ha en klänning i storlek 38 på bröllopet jag skulle på den 3 juli. Det bröllopet var jag på igår, och det var dessvärre inte storlek 38 på min klänning. Jag hade samma klänning på mig som på min brors bröllop för 5 år sen. Det jag kan glädjas åt är att jag i januari inte hade kunnat få på mig den klänningen, och att klänningen sitter lite lösare än vad den gjorde för 5 år sedan. Men trots det så har jag misslyckats. Jag nådde inte mitt mål på den tid som jag förutsatt mig. Ja, jag vet att det var en ganska stor viktminskning på en kort tid. Men det hade ju gått om jag bara skärpt till mig ordentligt. Som så många andra överviktiga så är jag en mästare på ursäkter. Jag har redan dragit dem alla för min viktcoach och mig själv, så jag behöver inte dra dem en gång till. För de är ju inget annat än dåliga ursäkter. Istället har jag satt semestern som slutdatum. Jag har semester i två veckor till. Efter det är det stenhård skärpning!!! Så jag kör en nystart måndag vecka 29. Full fart mot storlek 38!!!


Bröllopet? Åh, det var så vackert!!! K var såå fin i sin brudklänning och både hon och H såg så lyckliga ut när de gick upp längs altargången. Middagen var väldigt lyckad, med god mat, utsökta viner och bra tal.

Jag blev jätteglad och väldigt rörd när jag fick se bordsplaceringen. Jag fick äran att sitta vid honnörsbordet! Mitt emot brudgummen. Gulle er! Jag uppskattade verkligen att få sitta vid er och dela er stora dag så nära! K; du är en av mina närmaste vänner och jag önskar dig och H all lycka på jorden, för det är ni verkligen värda!!! Jag är så glad att ni hittat varandra och att ni övervunnit de svårigheter som ni hade i början av ert förhållande. Jag hoppas att alla de som var emot ert förhållande i början fick sig en tankeställare när de fick se hur lyckliga ni är och hur bra ni är för varandra och med varandra. Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...