Sidor

2010-07-31


Idag var jag hos E och hälsade på. Tänkte att det kanske kunde sätta igång hennes förlossning att boka en date med mig. Men tyvärr så hjälpte det inte. Bebisen är vad jag vet fortfarande i magen. Himla trevligt att ses var det i alla fall och gott fika. M somnade i bilen på väg hem. Tyvärr vaknade hon när vi kom hem och gick inte att lägga igen.

Igår brakade vår digitalbox ihop. Det innebär att det inte blev någon tv-kväll igår. Eftersom jag visste att jag skulle vara ensam hemma ikväll så kände jag att det vore trevligt med en dumburk att slå ihjäl tiden med, så vi tog en sväng till stora butiken. Fy fasiken säger jag bara, de vet minsann att ta betalt! Eftersom vi tittar ganska mycket på TV, men bara har en, så vill vi ha en box som är inspelningsbar. Då kan man även time-shifta och Time-shift är verkligen en gåva till den moderna människan.

Vi bestämde oss för att slå ut priset för boxen på antalet använda timmar, då blir det liiite roligare att betala flera tusen. Sen har ju priset gått ner även på digitalboxar. Den förra boxen som gick sönder nu köpte vi för 3,5 år sen. Den kostade lika mycket, och hade färre funktioner och mycket mindre hårddisk. Men jag måste nog tycka att det är märkligt att jag som konsument ska behöva köpa massa extra apparater för att kunna ta emot TV-signalerna (som jag redan betalar för via TV-licensen)



Nehe, om jag skulle ta och kika lite på TV en stund, och nyttja den nya fina dyra boxen ;)

Må gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...