Sidor

2010-08-16

dagismamma


Idag var det M:s första dag på dagis. (eller förskolan som jag VET att det egentligen heter. Men jag kommer att fortsätta kalla det dagis,.och så får alla förskolelärare bli ledsna, det struntar jag i!!!)

Jag var på jobbet, och fick vid 10-tiden ett mms med en bild på M när hon sitter på en bobby car ute på gården.  Hon såg ut att ha det bra. Det hade hon också. Jag förhörde mig noggrant för när jag kom hem, och M-pappan berättade stolt att M charmade både personal och barn. Allt funkade jättebra, utom att sova middag. Efter att ha försökt somna en liten stund (och dansat till insomningsmusiken) bestämde M-pappan att det var bäst att låta de andra barnen sova ifred, så då gick de hem och sov middag istället. I morgon är det dags för en ny dag och det kommer säkert att gå bra då med.

Däremot kan vi konstatera att det var mer tröttande än vad M själv förstod att gå på dagis. När det var dags för läggning hade vi tyvärr missat HUR trött hon var. Resultatet blev en två timmars kamp med att få en övertrött liten tjej att förstå att sova var bästa aktiviteten just nu. Till i morgon har vi lärt oss läxan och det blir läggdags ännu tidigare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...