Sidor

2010-08-08

sensommar


Satt precis och förde över lite bilder från mobilen till datorn. Då blir det lätt så att jag tittar tillbaka på kort från förra året. Jag kan bara konstatera att i augusti förra året tyckte jag att M var så stor! och nu när jag tittar tillbaka på bilderna så är hon så liten! Tänk vad ens perspektiv förändras. Det kommer ju vara så ett par år framöver nu, eftersom det händer så himla mycket de här första åren. Jag kan också konstatera att det var soligt och fint på korten från förra året. Jag minns i och för sig inte den sommaren som särskilt solig - men vi tog väl vara på de soltimmar som gavs. Dessutom hade jag möjlighet att njuta av alla solchanser eftersom jag var föräldraledig och hemma. I år jobbar jag och kan ju bara hoppas att det är sol på eftermiddagen när jag kommer hem.

Mina föräldrar hade besök i helgen. De hade med sig färska kräftor. Ja, de var till och med levande. Vi kokade dem i fredags kväll och sen har de fått ligga i lag tills idag. Vätternkräftor är supergoda, och färska slår frysta med hästlängder. Så är det bara!





Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...