Sidor

2010-03-24

5 år


I dag firar jag och älsklingen att det är 5 år sedan vi blev tillsammans. Vi hade träffats lite drygt två veckor tidigare och han hade bjudit mig på middag två gånger. Sen stack jag till USA och var där i två veckor. När jag kom hem var det påsk, och vi hade sms:at och kommit överens om att träffas på skärtorsdagen. När jag kom hem till honom hade jag tandborsten i väskan, och jag brukar skämta och säga att jag kom dit på torsdagen och sen gick jag aldrig därifrån. Under vårt första år tillsammans spenderade vi 5 nätter isär. (Och de 5 nätterna var inte i början av året)

Idag firade vi med att gå ut och äta. Mormor och morfar var kvar i lägenheten och passade M så att vi fick en stund för oss själva. Jag är barnsligt förtjust i att få och ge paket, så naturligtvis hade jag ett paket till A, och han hade ett till mig. En stor fin smyckesask, innehållandes en ring. Dessutom frågade han om jag vill gifta mig med honom. Självklart svarade jag JA!
Detta är inte ringen jag fick, men den är ganska lik ;)

Till saken hör att vi varit lite oense om detta. Vi förlovade oss nämligen i september 2005. Men jag hävdar att han aldrig ställt frågan, medan A hävdar att det ju är underförstått i och med förlovningen. Hur som helst, så ville jag att han skulle ställa frågan innan vi gifter oss, förlovning eller ej. Så nu är det klart, vi kan äntligen gifta oss! Vi har inte bestämt datum, men ett vet vi säkert, det blir inte i år.

Eftersom det är en ganska speciell dag, så unnade jag mig kolhydrater av det mer onyttiga slaget. Det blev vitlöksbröd till förrätt och sen åt jag A:s bakade potatis, medan han fick mina pommes. Så det var ju ett fördelaktigt byte för min del. Jag slopade dock alkoholen, den gör mer skada än nytta. Jag tror banne mig att jag är proppmätt fortfarande!

4 kommentarer:

  1. Grattis igen till er båda, jag blir så glad att tårarna rinner :) Lycka till! Kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh, så romantiskt! Vad glad jag är för din skull, för Er skull ska jag väl kanske säga. Men kan du inte ta en bild på ringen du fick. Jag är ju sååå nyfiken! :-)

    SvaraRadera
  3. Grattis vännen! Äntligen ett frieri! Va kul, jag är så glad för eran skull! Kram på er o hälsa Andreas

    SvaraRadera
  4. Åh grattis! Vilket underbart inlägg att läsa.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...