Sidor

2010-03-06

Dag 62: Stadspromenad


M ska få ortopediska tofflor för att det ska vara lättare för henne att stå och så småningom gå. Tyvärr var det ingen som berättade att det var så lång väntetid och att vi inte får hämta ut dem förrän i maj. Det är två månader kvar, så vi har bestämt att hon skulle få ett par andra skor så länge, som ger bra stöd för hennes fotleder. Således var det en promenad på stan inbokad idag. Vi tog rygg på mormor och morfar, så vi åkte bil ner på stan. Gick runt en massa, handlade kläder till A och böcker på bokrean och så gick de övriga för att äta lunch medan jag sprang iväg en snabbis till bolaget. Jag mötte dem på restaurangen och tittade på när de åt. På dagens meny stod schnitzel, rödspätta och kycklingwok. Idag blev jag förvånad över att det enda som såg riktigt gott ut var kycklingwoken. I alla fall i mina ögon och det som gjorde mig förvånad är att jag är en schnitzel-människa. Det är gott med panerat kött, pommes och bearnaissås. Men inget jag hade valt idag. Det känns jättebra!

Efter shopping på stan gick vi hem till B och U. De bjöd på fruktsallad som såg otroligt god ut. Men inte en enda lite fruktbit smakade jag ;). Sen packade de ner W i vagnen och följde oss nästan ända hem. Så vi fick till en jättetrevligt promenad i solskenet. Promenader är himla bra vardagsmotion, och sträckan från city och hem är alldeles lagom, tar ca 45 min.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...