Sidor

2010-03-01

vågen

Idag gör jag vågen för vågen. Trots att jag inte tränade så mycket förra veckan pga av förkylning så visar den idag -1,9 kg. Det innebär att jag sprängt 15 kilos gränsen. Det är verkligen värt att fira! Det är nu jag inser att jag inte satt upp några delmål och tänkt ut belöningar. Men jag försvarar mig med att jag å andra sidan räknat med att de första 20 kilona skulle gå ganska "lätt". Vad jag egentligen menar är att det är svårt att synda eller unna sig något om man inte äter alls. Så egentligen känns det första delmålen som något som inte är "värt" att fira.

Jag har i alla fall bestämt mig för att när A och jag firar vår 5-års dag så ska vi gå ut och äta. Vi kommer att vara i fjällen då, så barnvakt är fixat. Då ska jag unna mig att äta något gott på menyn, utan att tänka alltför mycket på vad som är nyttigt eller inte. Nu reagerar säkert någon på att jag kommer att belöna mig med mat, men jag ser det inte som en regelrätt belöning, utan som ett val jag gör.

Min belöning när jag når 20 kg har jag bestämt mig för ska vara en ny cykel. Jag har en cykel, men vi har inte varit helt överens sen jag köpte den. Det är en 3 växlad cykel av damtralla modell. Och det är absolut inget fel på den, men växlarna ger mig inte tillräckligt med motstånd. Det leder till att jag blir jätteirriterad varje gång jag sätter mig på cykeln. Det kan ju inte vara meningen, att jag ska vara sur varje gång jag kommer fram när jag cyklar? Så i och med att jag ska sälja bilen och cykla till jobbet, så är jag mer än väl värd en ny cykel.

Jag ska även tänka ut ett par andra belöningar. Något litet vid 25, 30 och 35 kg kan jag ju vara värd. Belöningen när jag kommit i mål är ganska självskriven.... jag ska shoppa nya kläder, jag lär ju behöva fylla garderoben J

2 kommentarer:

  1. Grattis! Men Anna....35 kg??? Ska du verkligen gå ner så mycket? Du kommer ju o se ut som en vandrande stolpe. Grattis till"första" delmålet iaf! Kram

    SvaraRadera
  2. Jösses, vad duktig du är!!! Men ska du tappa så mycket i vikt? Då blir du ju som ett strå...
    //Katharina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...