Sidor

2010-03-08

Dag 64: Glädje och sorgsenhet


I går kväll frös jag så jag nästan skakade. Sådär inne i kroppen. Det var ju egentligen inte alls kallt inne, men jag låg med både fleecefilt och täcke i soffan. Så i morse tänkte jag att det kunde vara smart med något varmt i magen. Frukost-shaken skulle vara av smaken cappuccino, så varför inte dricka den varm tänkte jag. DET VAR DET VIDRIGASTE JAG SMAKAT I HELA MITT LIV!!! Så den tabben gör vi inte om, det kan jag lova. Jag kan konstatera att shaker ska drickas kalla och då menar jag ISkalla, och soppor ska ätas varma. Det är inte kompromissbart! Snart slipper jag skiten. Bara en vecka kvar. Jag kan ju säga det att om jag hade haft frukostvaror hemma i kylskåpet idag så hade det bara varit 9 veckor med pulver. Så det var ju "tur" att jag inte handlade sånt igår.

I mitt badrum hänger en kjol som jag tycker jättemycket om. Jag köpte den när vi skulle på bröllop en sommar. Med finare tillbehör blev den festfin, men med en t-shirt så dög den bra till vardags också. Jag gillade den verkligen. Jag hade den på mig för någon månad sedan. Sen har den hängt kvar i badrummet på en krok. Jag provade den idag. Den sitter inte ens kvar på höfterna! Javisst, är det jättekul, MEN jag gillar ju verkligen kjolen, så det är ju lite sorgligt också. Jag kommer få ha en liten minnesstund för mina gamla kläder. Nej, jag känner inte så inför alla kläder jag har i garderoben, en del kommer jag att vara glad över att slippa, men några få plagg har ju köpts vid speciella tillfällen och då blir det ju lite sorgligt när man inte kan ha dem mer. Fast på ett positivt sätt. Äsch det är svårt att förklara, men några av er förstår nog vad jag menar.

Jag fick ett erbjudande att framkalla 50 foton och bara betala för frakten. Självklart tänkte jag och la dit en massa kort på M.  Jag framkallade en hel hög med kort i vintras när jag fick ett liknande erbjudande, så det blev inte 50 kort utan närmare 45. Så då började jag kika på gamla kort från sommaren -08. Jag hittade jättebra kort som K har tagit. Bland annat på mig när jag står i profil. Perfekta "före"-bilder. Jag lade till dem för framkallning. jag tror jag ska ha dem sittande på kylskåpet i ett kuvert, så kan jag ta fram dem och titta på dem när frestelsen är stor på kvällen och jag gärna vill stoppa något i munnen. Bara synen av hur jag såg ut i början av den här resan borde vara tillräckligt för att låta bli att äta sådant jag inte borde. Hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...