Sidor

2010-03-03

Dag 59: vad ska man väga?


Att börja en viktminskning, särskilt när man gör det i grupp, innebär att man ska sätta upp ett mål. Ett av de enklaste målen är ju att välja en vikt man vill landa på. Jag kan tänka mig att om man varit smal förut, så väljer man en vikt man trivdes med innan man gick upp i vikt. Jag har aldrig varit smal/normalviktig. Det innebär att jag inte vet vilken vikt jag ska gå ner till. Så jag satsar på en storlek, 38/40 och TROR att jag kommer att väga mellan 55 och 65 kilo för att komma i den storleken. Så för att skriva upp en målvikt så valde jag 57kg, med baktanken att när jag går över på jämvikt, så kommer jag förmodligen att gå upp mellan 2 och 5 kg innan vikten stabiliserar sig. Nu har jag inte skrivit någonstans vad jag vägde från början, men ni som kan lite matte kan ju räkna ut det själva, på ett ungefär i alla fall. Väger jag 57kg så kommer jag att ha ett BMI på 21,5 och väger jag 62 så är BMI 23,3. Båda ligger inom intervallet för normalviktig. Så då vet ni hur jag tänker när det kommer till hur mycket jag vill gå ner.

För tillfället är jag fixerad vi mat. Kanske beror det på att jag vet att jag får äta om 11 dagar. Men det enda jag tänker på nu är mat. Jag skulle kunna göra nästan vad som helst för att få tugga på en paprika eller en morot. Men som sagt, 11 låååånga dagar, sen!

Kan förresten meddela att jag på dag 58 fuskade lite. Både i går och idag så har jag druckit en kopp kaffe med en liiiten skvätt mjölk i. Jag har gjort valet att jag får dricka en kopp om dagen med mjölk i. Det smakade som himmelriket kan jag meddela!

1 kommentar:

  1. Känn inte att du fuskar för att du dricker kaffe. Det är du värd! Det är ju fortfarande inte mat iaf! Puss o kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...