Sidor

2010-03-20

teater


Jag fick teaterbiljetter. Jag hade ingen aning om vad det var jag skulle gå och se förrän biljetterna var i min hand. Onkel Vanja på Länsteatern. Låter klassiskt och pretentiöst. Jag och A visste inte riktigt vad pjäsen handlar om, och vi hann inte googla heller. Lite skeptiska var vi allt till om detta verkligen var något vi ville göra en fredag kväll. Eftersom mormor och morfar ägnade sig åt M så tänkte vi en helkväll med middag på stan först. Vi gick till Jensens Bøfhus. A valde en whiskeybiff och jag tog en Ceasarsallad. Gjorde mitt bästa för att inte äta krutongerna. Skulle naturligtvis ha beställt utan krutonger, men det glömde jag! I alla fall så kommer vi till teatern och kommer överens om att om pjäsen är för högtravande och trist, så kan vi ju alltid gå hem i pausen. (vi har ju ändå inte betalat biljetterna så det är ju ingen idé att vara kvar för att man är snål) Det visade sig i alla fall att det var långt ifrån "vanlig klassisk teater". Onkel Vanja sattes upp av en teaterensemble som heter 1 2 3 Schtunk. De  spelar  Commedia dell´arte och jag lovar att det var inte många minuter som vi inte skrattade. Det var en glad överraskning och vi kommer att leva länge på den. 


Nu laddar jag för en fjällsemester. Vi ska vara borta i 4 dagar. Ska bli spännande att se hur det går att välja bra mat när jag kommer att äta ute en del. Men helt omöjligt att få tag på sallad borde det ju inte vara. Dessssutom tar jag med mig färdigblandade shaker och måltidbars, så i värsta fall får jag byta ut målen helt. Det är ju bättre än att tvingas äta massa kolhydrater och fel sorts fett. Det blir nog bra. Datorn kommer att följa med, så det blir uppdateringar i bloggen så klart!



1 kommentar:

  1. Va härligt med fjällsemester! Vart ska ni då? Kan hända att vi åker upp till vår stuga över påsk. Vi ser väl om Räkan har hunnit friska på sig till dess!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...