Sidor

2010-03-09

Dag 65: När livet är orättvist


Ibland blir jag brutalt påmind om hur lycklig jag är och vilken tur jag har. Idag är en sådan dag. Det känns fjuttigt att bekymra sig om överviktskilon, när det finns människor där ute som har mycket värre saker att oroa sig för.

Idag är jag tacksam över:
  • att jag har mat på bordet
  • att jag har ett hem att bo i
  • att jag får vara frisk
  • att jag har en man att älska som älskar mig tillbaka
  • att jag har båda mina föräldrar i livet
  • att jag har vänner som ställer upp i vått och torrt
  • att jag har en perfekt dotter som ligger i sin säng och sover.

1 kommentar:

  1. Ja Anna, det är orättvist och jävligt och sjukast av allt är att det ofta krävs tragedier för att man själv ska inse hur bra man har det.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...