Sidor

2010-03-14

Dag 70: TIO VECKOR TILL ÄNDA!


Jag klarade det!!!!!!!!!!!!! Jag har överlevt 10 veckor utan fast föda. Jag har fixat 10 veckor på endast soppor/shaker. Det har varit supertufft, jobbigt och pisstråkigt. Men jag fixade det! Jag har firat födelsedagar, varit bortrest med kören, lunchat med kompisar på stan, haft fredagsmys med A i soffan och jag har inte fuskat en ändå gång. Åh vad stolt jag är över mig själv! I morgon får jag svart på vitt hur mycket jag gått ner, men det är ju nästan 20 kg. Igår på mammas födelsedagsfest fick jag massor av komplimanger och de värmde gott vill jag lova.

Då lämnar vi klubben för inbördes beundran och går över till verkligheten. För det är ju i morgon som den hårda kalla verkligheten kommer ikapp. Det är då jag ska göra val, varje dag i resten av mitt liv. Jag ska göra valen som först leder mig ändå till målet och sen ser till att jag stannar där. Jag är en allt eller inget-människa. Det är alltså lättare för mig att säga nej helt och hållet, än att säga ja till vissa saker, eller bara äta lite, eller en bit - men inte resten. Så det känns lite som att det är nu utmaningen börjar. Det jag förundras över är mina känslor inför detta. Jag trodde att det skulle kännas läskigt, jobbigt och något jag skulle vilja fly ifrån. Men jag känner mig mest förväntansfull. Jag som inte gillar att laga mat tycker plötsligt att det ska bli kul att hitta på nya sätt att variera "proteiner och grönsaker". Jag är peppad, laddad och motiverad att möta mitt nya jag och mitt nya liv.

1 kommentar:

  1. Fasiken vad duktig du är, Anna! Jag blir fruktansvärt imponerad. Undrar om jag skulle känna igen dig nu... ?
    Kram på dig och keep up the good work!
    //Katharina

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...