Sidor

2010-03-30

att vara född i vågens tecken


innebär ofta att jag velar när det kommer till att fatta beslut. Eller rättare sagt, jag överväger mina möjligheter länge och gör grundliga utvärderingar *ler*.

Ringen jag fick av A var strl 17. Den var tyvärr lite stor och snurrade runt så att stenen hamnade på insidan av handen. Så jag gick och bytte den till en strl 16 istället. Vilket visade sig vara något för litet. Igår när jag tog av mig ringarna på jobbet så fick jag nästan inte av den, och när jag satte på mig den efter träningspasset på kvällen så klämde den efter någon timme. Så det fanns inte så mycket annat att göra än att gå tillbaka till smyckesbutiken och byta igen. Det är nu mina "vågtendenser" visar sig. För i väntan på att bli betjänad så tittade jag lite på de övriga ringarna i skåpet (många fina fanns det!) När det är min tur så provar jag åter igen strl 17 och konstaterar att den känns bättre, men att den ändå har en tendens till att snurra runt. Så jag ber om att få prova en av de andra ringarna. Naturligtvis (jag är ju våg) så får jag beslutsångest! Så jag står en lång stund och kan inte riktigt bestämma mig. Den jag fick av A var ju så fin, men om jag inte kan ha den så är det ju bättre att jag väljer en annan. Så det blev en annan till slut. Den är lika tung runt om, så även om den är pyttelite för stor, så snurrar den inte runt i alla fall, utan sitter bättre.
Så här presenterar jag min nya frieri-ring:


(ja Katta, jag behöll den fina asken, ringen måste ju bo någonstans när jag är på jobbet och den inte får sitta på fingret...)

Så var det vikten... ( i ett ögonblick så kom jag ihåg att det ju är vad den här bloggen ska handla om...) Vågen står still. Det är jag väldigt tacksam för i och med att jag slutat dricka soppor och börjat äta. Dessutom var jag väl kanske inte så strikt som jag borde när vi var i Stöten. Förhoppningsvis händer det något de närmaste veckorna.

En positiv sak med att jobba igen är att det är mycket lättare med rutiner. Jag har ju haft svårt att få i mig tillräckligt med vatten. Nu dricker jag ett glas före och efter lunch,  samt en halvlitersflaska på förmiddagen och en på eftermiddagen. Maten under dagen går också bra. Jag har med mig frukost, lunch och mellanmål och det är det enda jag äter. (Idag stod det ett påskägg med godis i på bänken i köket och jag tyckte mest att det såg äckligt ut!) Men så kommer kvällarna. Jag äter middag och ett litet kvällsmål. Men sen blir jag så sugen! Jag trodde att jag skulle slippa suget. Men inte då! Jag vill ha något att tugga på nästan konstant, men jag vet ju att det inte funkar. Skulle jag börja äta om än så lite och nyttigt så kommer kilona att smyga sig på sakta men säkert. Så jag kämpar på. Någon som har något bra tips på vad man kan hitta på för att få suget att försvinna? Vatten funkar inte, men jag ska testa tandborstning.   :0)

3 kommentarer:

  1. Om du tuggar på äppelklyftor, morots- eller gurkstavar då? Inte det godaste kanske men du får i alla fall tugga :)

    SvaraRadera
  2. Blir du förvånad om jag talar om att jag också är våg? Ett rent helvete att köpa kvällstidningen, kommer alltid hem med båda! Ja, små enkla beslut kan vägas med och mot varandra flera ggr om!
    Pjuhe, tur att du har den fina asken kvar i varje fall! Jag fick ju också en fin ring, men ingen "sån" ring, men med ett budskap; "Amore vincit omnia" (Efva Attling). Den betyder mycket för mig och är fantastiskt vacker!

    SvaraRadera
  3. Katta: EAsmycken är ju supernygga! Och jag minns när du berättade att du fått den. Det var ju romantiskt om något!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...