Sidor

2010-03-21

Alive!


Vi lever! Men jag var inte helt säker på att vi skulle överleva dagens bilfärd genom Dalarna upp till Stöten utanför Sälen. Tjoho vilket väder! I går var det värsta våren med solsken och massor av plusgrader och idag kom det hur mycket snö som helst!

Vi har i alla fall installerat oss i vår lägenhet, fått M att somna (det tog sin lilla tid) och hunnit spela ett parti Rummy (som jag vann - visserligen delade jag första plats med A, men ändå).

Nu börjar det bli dags att krypa ner i sängen, så att jag orkar med morgondagen. Vi har inte bestämt vem som ska åka skidor imorgon, men någon av oss måste ta hand om M. Förhoppningsvis är det fint väder i alla fall, och då spelar det inte så stor roll om jag svischar nedför eller om jag går på barnvagns/pulka promenad.

Matrapport: Vi stannade till vid Färnforsen på vägen hit. Vi åt buffé. Jag valde grönsaker och panerad fisk, fast jag skrapade bort paneringen. Så det är ju godkänt. Middagen lagade vi själva. Det blev svampomelett med sallad till. Riktigt godkänt. Mindre bra är att mamma ställde fram en skål med nötter. Jag har riktigt svårt att hålla fingrarna borta. Imorgon får jag inte äta några alls, för jag åt nog dubbelt så mycket som jag borde idag. Lärdomen är som vanligt - allt eller inget. Jag skulle inte ha tagit den första nöten.

2 kommentarer:

  1. Fast Anna, nötter är jätte bra fetter i. Så ska du unna dig nåt så är nötter bra. Få inte dåligt samvete nu...Jag äter lite nötter varje dag. Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Jag vet att nötter innehåller bra fett, men det gäller ju att äta begränsat antal, annars blir ju kalorierna för många. Så jag hoppar över nötterna idag. Så får jag hoppas att planeringen håller bättre nästa gång jag väljer att äta nötter.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...