Sidor

2010-03-18

på banan igen


Japp, som dagens bloggtitel lyder, så är jag på. För tillfället känns det som om inget kan stoppa mig. Idag har jag ätit en välplanerad frukost, lunch, mellis och middag. Proteiner och grönsaker. Precis som planerat. Det känns härligt. Förhoppningsvis känns alla dagar så här. Eller rättare sagt, jag hoppas jag kan hitta den här känslan igen  de dagar som inte känns så här bra. För de kommer att komma. Det kommer att komma dagar när jag är vansinnigt sugen på något onyttigt. Jag kommer att vara dödstrött på grönsaker och skrika efter kolhydrater.

Jag kommer att vara tvungen att planera min mat varenda dag i resten av mitt liv. Jag måste planera för vilka dagar eller måltider som jag kommer att välja att släppa något på kontrollen. Men jag vet också att jag måste få några dagar om året då jag inte behöver tänka alls, utan får äta vad som faller mig in. Jag har bestämt mig för 5 dagar. De är julafton, juldagen och annandagen, samt midsommarafton och midsommardagen.
(det är 98 dagar kvar till midsommarafton!) Om jag jämför med de 70 dagar som jag levde på pulver så är det ju inte alls så farligt. Jag överlevde ju de dagarna, och de här 98 dagarna får jag ju i alla fall äta!

4 kommentarer:

  1. Emma (Kevlarsjäl)19 mars 2010 kl. 15:00

    Shit vad du låter sund. Här är det inte lika sunt. Mer under devisen - äta bör man annars dör man - vi tager vad man haver för att fylla buken. Blir väldigt inspirerad av dig!

    SvaraRadera
  2. Men nyårsafton och påskafton då?

    SvaraRadera
  3. Emma: Jag tror inte att jag kommer att vara fullt så noggrann och återhållsam om jag får förmånen att ha en bulle i ugnen igen.

    Lena: Jodå, jag kommer att äta på både nyårsafton och påskafton, men de ingår i de dagar då det ska ätas planerat. Vet jag om att det blir lite extra till nyårsmiddag, så får jag hålla igen på dagen innan så att jag har utrymme till fest på kvällen. Påskafton lika så. Jag kommer att äta godis, (inte i år dock) men det kommer att vara ett planerat intag. Mina 5 dagar om året ska jag unna mig att inte behöva tänka alls, utan kunna äta vad jag vill, hur mycket jag vill hela dagarna ;)

    SvaraRadera
  4. Du är fantastiskt duktig!!! Verkligen under mottot; "Allt eller inget!" Go girl!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...