Sidor

2012-01-25

Barnvagnsbio

Jag har aldrig gått på bio ensam. Idag hade jag bestämt mig för att gå på barnvagnsbio. Ingen av mina hemmavarande vänner hade möjlighet att följa med. Först kände jag mig näst intill i desperat behov av vuxensällskap (frågade till och med en av de andra föräldrarna på M:s förskola) men så bestämde jag mig för att gå ensam om det nu var så att ingen kunde följa med.

Idag visades New Year's Eve. Ett drama med flera olika handlingar som vävs in i varandra, (lite som Love Actually som är en underbar film). Den här var inte riktigt lika bra, men gott och väl ett trevligt förmiddagsnöje. 



BV-bio innebär att filmen är barntillåten eller från 7 år. Salongen är lite upplyst och ljudet är lägre. Till det får man självklart finna sig i att något barn låter lite. Mitt i filmen var det en paus på 20-25 minuter. I pausen bjöd biografen på kaffe/the och kaka, och de som ville kunde värma barnmat/flaska i en micro eller byta blöja på de små. Vi var inte så många ca 10 st. Det innebar att jag kunde sitta i stort sett vart jag ville i salongen. De mera rutinerade bv-biobesökarna hade satt sig längst fram. De hade plockat med sig sina liftar från barnvagnen eller tagit med sig filtar för barnen att ligga på framför deras stolar. Jag hade inget sådant med mig och vet av erfarenhet att F sover bäst i min famn så jag satte mig längst bak i mitten. Salongen har bara 5 rader, så den är ju inte allför stor. Jag ammade F den första kvarten, sen somnade han och sov igenom hela filmen, pausen och vägen till dagis. Det var precis lagom tid att åka och hämta M när filmen var slut.

Det bästa med bv-bio är nog ändå att jag med gott samvete kan sitta och titta på film, utan att känna att jag borde göra något annat som tvätta eller städa eller så. När jag köpte min biljett blev jag erbjuden att köpa ett rabattkort för 15kr som gäller i 3 månader. Med rabattkortet får jag köpa 3 biljetter för halva priset. Jag slog till på det och känner nu i efterhand att jag gjorde alldeles rätt. Jag kommer definitivt att gå på BV-bio igen, för det var en jättemysig upplevelse som gjorde gott i själen :D

3 kommentarer:

  1. Om jag är i Vässan så hänger jag gärna med någon dag :-). Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi har inget sånt här, tyvärr. Men det låter trevligt! Och så slipper man ju gå ensam, man har ju sitt lilla barn! =) Bio har alltid varit lite lyxigt i mina ögon, jag gör det inte så ofta och jag kan tänka mig att det iaf känns lyxigt sådär på dagen med när man slipper se tvätten och stöket och alla måsten runt omkring sig.
    Ja, efter de bilderna på "brudarna" så gör du nog rätt i att skjuta på kost- och träningsupprycket ett par dagar till! =)
    Underbart att det bara blir ljusare ute! Jag njuter varje gång jag märker skillnad!

    SvaraRadera
  3. Åh vad mysigt du verkar ha haft. Vad skönt att F sov så gott hela tiden.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...