Sidor

2012-01-28

Fredagsmys

Idag var vi iväg till bibblan; jag, M, F och mormor. Jag skulle låna noter till sången jag ska sjunga på dopet vi ska till på lördag. Så jag passade på att lämna M och mormor på barnbiblioteket. M fattade nog inte riktigt att man faktiskt fick ta med sig böcker hem därifrån, men hon ville väldigt gärna läsa många av dem :)

Efter bibblan åkte vi till Erikslund, vi åt lunch shoppade strumpbyxor och mat. Sen for vi hem. Vår shoppingtur tog nästan hela dagen, så när vi kom hem hann vi inte göra så mycket mer än amma och byta kläder (M passade på att "diska" med hela kroppen) innan vi gick hem till mormor och morfar på middag. Deras goda vänner R-M och I var ditbjudna för att de så gärna ville träffa F. Vi åt supermumsig lax och glass till efterrätt. Laxen tog jag kort på, men med mammas mobil, för min hade råkat bli kvar hemma. Så en bild kanske kommer imorgon.

Vi var kvar ganska länge, vi gick hem runt halv nio. M var trött och sa självmant att hon ville sova, vilket inte händer så ofta. Jag är gräsänka idag, A är på konferens med jobbet, så det kändes lite spännande det här med nattning av två barn, där det ena kräver att man ligger kvar till hon somnat. Jag plockade med mig F in till M:s rum. Hon lade sig i sängen, och jag satt i hennes säng och lade F till bröstet. Vi läste en saga och jag släckte lampan och satt kvar. Klockan var 20:58. Fem minuter senare 21:03 hörde jag hur hennes andning förändrades och hon sov!!! Jag satt kvar ett par minuter för att F skulle få äta klart och sen smög jag ut. Hur smidigt som helst, jag är så imponerad. Jag måste även tillägga att jag föreslog för M att hon skulle sova i pappas säng, tänkte att det är lättare att söva henne om jag har mer plats, framför allt bekvämare för mig om det dröjer en stund innan hon somnar, men hon insisterade på att sova i sin säng. Min stora duktiga tjej!

Själv kollade jag klart på Skavlan och sen bytte jag om till pyjamas, borstade tänderna och kröp i säng med F och datorn. Nu har jag äntligen fått F att somna, han ligger i korgen bredvid och jag har fått en chans att läsa lite i de bloggar jag följer. Men nu är det dags att släcka ner och sova lite, det är ju en dag i morgon också!

3 kommentarer:

  1. Det låter som en härlig dag. Skönt att det gick så smidigt med Ms nattning :-). Jag håller med dig om kommentarerna på listan ;-) det var dig jag tänkte på när jag skrev "prata i tel med vänner" ;-). Puss!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att nattningen gick så bra.

    SvaraRadera
  3. Härlig dag och härlig nattning! Hoppas det håller i sig!!
    Lax var längesedan nu. Jag saknar gravad och kallrökt lax nu under graviditeten. Oj, vad jag ska äta det sen... snart.
    Men precis så som du beskrev det i min blogg med Barnkliniken känner jag. Ssk ska ju inte ställa ngn diagnos... Men, men. Idag var vi där igen och träffade en bra läk som lyssnade. =)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...