Sidor

2012-01-08

Härliga söndag!

Så skönt att vakna till en dag som var helt oplanerad. Vi hade fortfarande inget bröd hemma så A bakade scones idag igen. Dessutom var det hög tid att äta av yoghurten som stod i kylen, så jag mixade den med en banan och en clementin till en smarrig frukost-smoothie.


Sen tog vi och plockade på två gråtande barn varma kläder och tog med oss mormor och morfar ut på promenad i det vackra vädret. Vi gick nästan ner på stan, vilket innebär en prommis på nästan 5km totalt. Vi värmde oss med kaffe och saffransbullar när vi kom hem och plockade sen ner ner julen. Tjugondag knut är ju inte förrän på fredag, men med ett födelsedagsbarn som ska firas, så kände jag att det bara blir stressigt att vänta tills veckan är slut.

Till kvällsmat blev det hemgjord pizza (med julskinka på) och sen en stunds samtal med brorsan på Skype. M gillar att bada så det blev ett kvällsbad för både henne och F.

Nu en stunds soffmys för mig och Hjärtat. Livet är toppen!

2 kommentarer:

  1. Vad härlig söndag ni verkar haft!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag flera gånger skrivit kommentarer här från min mobil men så råkar jag vända telefonen och så försvinner allt! Nu är jag äntligen vid datorn!
    Vilken finsmakare till vän ni firade! Supermat!! Ser helt fantastiskt ut!
    Låter som en härlig söndag för er!
    Tack för alla fina kommentarer! Kram!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...