Sidor

2012-01-05

Insomnia

Usch vilken dag!
F har inte sovit längre än 15-20 minuter åt gången idag. Däremellan har han varit jättegnällig och bara velat bli buren och amma. M vill naturligtvis vara där jag är och kräver sin uppmärksamhet. Resultatet är att jag inte fått något gjort av det jag tänkt mig idag. Skulle ha tillverkat ett födelsedagskort till födelsedagsbarnet som vi ska uppvakta i morgon. Blev inget av med det. Får försöka fixa ett i morgon fm. Hinner jag inte får jag ta ett på Ica. Inte alls lika kul, men inget att göra åt. Hinner man inte så hinner man inte.

Enda roliga idag är att jag till slut hittade de festbyxor som jag letat efter i flera dagar. Ironiskt nog så hängde de i en av de garderoberna som jag letat igenom flera gånger redan. (Kanske en högre makt som försöker tala om för mig att det är dags att börja rensningen?) Så nu har jag i alla fall något att ha på mig i morgonkväll när vi ska på 50-års kalas. Ser verkligen fram mot den festen, ska bli så otroligt kul!

Apropå rensning så är nog garderoben det första stället jag ska börja med. För tillfället så tvättar jag och så hamnar alla rena kläder på hög i tvättstugan. Det innebär att jag inte har några kläder att ha på mig, men till mitt stora förtret så är ju inte garderoben direkt tom för det! Oj, vad mycket gammalt eller för stort/litet som måste hänga och ligga där. Funderar starkt på att sätta målet att typ 90% av allt ska bort, med reservationen för att säsongskläder ska få en egen låda och ligga kvar. Kan ju inte direkt kasta sommarklänningarna och baddräkterna bara för att de inte används på 6 månader...

Under den tiden det tagit för mig att skriva detta inlägg har F legat i mitt knä och sovit - kors i taket. Hoppas att han fortsätter med det även om jag smyger iväg och borstar tänderna och förflyttar oss till sovrummet. Håll tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...