Sidor

2012-01-31

Vinter

Hade ingen möjlighet att skriva något i går kväll. F var gnällig och vägrade lämna min arm och tyvärr fixar jag inte att skriva ett inlägg med ett barn på armen och enhandsfattning på tangentbordet. Det blir för bökigt helt enkelt.

Efter en förmiddag inne då jag tyckte att det var aningen för kallt för mig att gå ut, så blev det varmare på eftermiddagen. Så vi tvåtiden kom morfar förbi och vi bestämde oss för att ta med barnen till pulkabacken. Först kämpade jag i säkert 20 minuter med att få på M ytterkläderna. Längst tid tog det att övertyga henne om att hjälmen inte var farlig. Hon tjöt så att en utomstående hade trott att jag misshandlade henne. Till slut lyckades jag övertyga henne att hon var "fin som en prinsessa" i hjälmen. Japp - hon är fåfäng min dotter, det mesta funkar om man säger att hon ser ut som en prinsessa :D

Så kom vi ut till backen tillslut, då skulle hon bara åka om mamma åkte med. Så vi åkte 4 gånger och sen ville unga fröken inte åka mer. Nåja vi var ju ute en liten stund i alla fall.


Idag var det dagisdags för M. Hon skuttade in på förskolan. Det är så skönt att hon gillar att vara där, det är guld värt för oss båda! Jag forsatte hem till J och lilla O. Det var evigheter sen vi träffades. Lilla O har blivit så stor och sitter själv utan stöd. Häftigt! Vi bubblade på båda två och vips så var klockan halv två och jag var tvungen att åka för att hämta hem M. Det tar en evighet att hämta när alla kläder ska på. Jag har ändå rationaliserat lite och de gånger som jag hämtar eller lämnar med bil så får M ha jacka på sig och så tar jag overallen i handen. Klädmässigt är vintern verkligen en pina tycker jag!

Eftermiddagen gick superfort! Jag hann bara amma F och läsa lite för M innan det var kväll och middagsdags hos mormor och morfar. Nu myser jag i soffan med F som för ovanlighetens skull sover bredvid mig istället för på mig, får passa på att njuta så länge det varar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...