Sidor

2012-01-16

Målgång

Det funkade att sätta små mål. Det blev både Noblessegömmor och muffinsar bakade idag. Det tar ju nästan ingen tid när man väl sätter igång.

 Det gäller att hålla koll på kakorna i ugnen

noblessgömmor

Muffinsarna blev lite mer lyckade idag ;)

M mådde lite bättre idag, ingen feber och ingen hosta (hon hostade en del när hon skulle sova igår). Snoret rann till och från hela dagen men hon var pigg. Lite gnälligare än vanligt, men runt lunch bestämde jag att hon skulle få gå till dagis i morgon. Efter lunch läste vi en saga, men sen ville hon inte vila mer. Så vi gick upp och lekte istället. Runt halv fyra satte jag mig i soffan för att amma F och M kröp upp och satte sig bredvid. Efter en liten stund sa hon att hon ville sova. Jag tänkte att om hon nu inte är helt kry så är det ju bra om hon vilar en liten stund. Hon somnade på ett par minuter. När hon vaknade började hon gråta och tog sig för örat. Jag frågade om hon hade ont någonstans och hon svarade just örat. Misstänkte att hon kanske fått öroninflammation, men sen klagade hon inte på öronvärk mer. Kl sju var hon så trött att hon bad om att få gå och lägga sig pluttan. Hon somnade inom en kvart. Inget dagis i morgon med andra ord :( Jag är lite ledsen för hennes skull, eftersom födelsedag på dagis innebär att hon får vara i centrum en stund och bjuda på glass. Nu vet jag inte om de kommer att fira henne i efterhand eller om man struntar i det, får fråga när jag ringer och sjukanmäler henne i morgon. Kan knappt förstå att det gått 3 år sen den finaste lilla tjejen kom in i mitt liv!

1 kommentar:

  1. Klart att dom måste fira henne i efterhand, dom kan ju inte bara strunta i det! Tack för samtalet oxå vännen! ♥

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...